Köpvillkor

1. Priser
Alla priser är i svenska kronor.
Alla priser visas exklusive moms som standard.
Du kan ändra priserna till att visas som inklusive moms, genom att ändra inställningen högst upp till höger på sidan.

2. Prisförändringar
Vi förbehåller oss rätten att förändra priser.

3. Leveranstid
Vid beställning vardag före kl 14 skickar vi varorna samma dag. Order som görs på en helgdag eller röd dag skickas nästkommande vardag.

Vanligtvis sker leverans nästkommande vardag för paket och styckegods.
Observera att på vissa mindre orter och även på en del landsorter sker inte utkörning alla dagar i veckan, och finns ni långt upp i landet kan även det påverka leveranstiden.

Leveranser till postnummerområde 58, 59, 60 & 61 levereras av Alltransport. För att se Alltransports ledtid till ditt postnummer, vänligen klicka här.

För beställningsvaror är leveranstiden längre. För artiklar markerade med # är leveranstiden ca 1 vecka.

Paket
Sändning upp till 150 kg/0,5 m3 levereras som paket med DHL Freight.
För att se vilka dagar ni har utkörning, vänligen klicka på länken nedan och använd 60228 som avgående postnummer:
DHL tidtabell

Styckegods
Sändningar som är styckegods (det som inte kan levereras som paket och som inte är större än 3 pallar) skickas vanligtvis med DSV Road eller DHL Freight.

För att se vilka dagar ni har utkörning med DSV, vänligen klicka på länken nedan och sök på ert postnummer (ex 111 11).
DSV tidtabell OBS! Välj zon 2.

För att se vilka dagar ni har utkörning med DHL, vänligen klicka på länken nedan och använd 60228 som avgående postnummer.
DHL tidtabell

Partigods
Sändningar som är större än 3 pallar skickas som partigods och då skickas det med DHL Freight.
Leveranstid är vanligtvis 1-3 dagar.

4. Leveransvillkor
Beställning över 2500 kr exkl. moms är fraktfri.
På beställning under 2500 kr debiteras endast 99 kr exkl. moms.
För vissa varor som tillverkas mot order tillkommer frakt, detta anges då.

Inga övriga avgifter tillkommer.

*Är det inte utkörning till adressen dagligen så kan vi inte garantera dagen efter leverans, vänligen titta på tidtabellerna.

5. Leveranser utanför Sverige
Vid leveranser till adresser utanför Sverige tillkommer frakt. Vi mailar er en kostnad för detta innan vi skickar varorna.

6. Leverans
Leverans sker vanligtvis med DHL eller DSV. Leverans sker till företagets leveransadress. Pallar och större varor levereras till lastkaj, godsmottagning eller gatuplan.

7. Pallhantering
Vid leverans på EUR-pall debiterar vi pallkostnaden separat.

8. 30 dagars full returrätt
Vi erbjuder 30 dagars full returrätt. Varan får inte vara använd och eventuell förpackning måste returneras. Kontakta alltid oss på telefon innan du returnerar varor. Vi krediterar ditt konto när vi har fått tillbaks varan.
Returer måste skickas till oss som företagspaket eller liknande, vi kan inte hämta varor på ett utlämningsställe.
Varor som tillverkats eller beställts speciellt för er kan ej returneras utan särskild överenskommelse.

9. 1 års garanti
Vi lämnar minst 1 års garanti. Garantin gäller för material- och tillverkningsfel och under förutsättning att produkten har utsatts för normalt slitage. I första hand försöker vi reparera produkten.

10. Lägsta-pris-garanti
Vi garanterar att vårt pris alltid är lägst. Har du köpt en vara av oss och du sedan hittar samma vara till ett lägre pris i någon annan katalog, så betalar vi tillbaks mellanskillnaden, om du skickar in den katalogen till oss.
Denna garanti gäller enbart för ordinarie orabatterade priser i andra gällande kataloger.

11. Andrasortering
Produkter som säljs med andrasortering innebär att produkten bär mindre spår av användning, samt att plomberingen eller det inre och yttre emballaget kan ha brutits. Små repor kan också förekomma och produkten kan ha tagits in på service för reparation. Då används alltid originaldelar. Vi produkttestar och levererar sedan produkten komplett med alla tillbehör och lämnar 1 års garanti.

12. Reklamationer
Synlig transportskada eller paket som saknas MÅSTE anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, i annat fall gäller inte transportförsäkringen på varorna.
Om skadan ej är synlig på ytterförpackning, ska skadan anmälas till oss på telefon eller via mejl till info@packoplock.se senast 5 dagar efter mottagen leverans. Efter denna tid utgår ej ersättning.

Vänligen ange denna information när du mejlar en reklamation till oss:
Kundnummer/Namn:
Beställningsdatum:
Artikelnummer:
Beskriv anledningen till din reklamation så utförligt som möjligt:
Bifoga gärna en bild eller film på produkten.
Ange eventuellt batchnummer på produkten:

13. Betalningsvillkor
15 dagar netto. Vid betalning efter förfallodagen, debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen. Betalningspåminnelser debiteras enligt lagstadgad avgift med 60 kr. Sedvanlig kreditprövning innan leverans tillämpas.

14. Privatpersoner
Privatpersoner som handlar får betala med kreditkort eller i förskott.
Varorna hämtar du på utlämningsställe genom DHL Service Point.
Vid mindre beställningar kan dessa skickas som varubrev och komma hem till brevlådan.
Vid stora beställningar kan det bli flera sändningar, då det finns begränsningar för vikt och storlek.

15. Äganderätt
Varan förblir Packoplocks egendom tills den är fullt betald.

16. Reservation
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel, utgående artiklar samt slutförsäljning.

Senast uppdaterad: 2024-05-31